نصب کولر در بالکن

برای نصب کولرگازی در بالکن نکات خاصی باید رعایت شود. به طور کلی یونیت خارجی در فضای باز نصب می شود، بنابراین می توان در نمای ساختمان کولر گازی، حیاط خلوت و حتی در نورگیر نصب کولر گازی به شرط رسیدن نور مستقیم خورشید به آن ها امکان پذیر کرد. جلوگیری شود. برای این منظور می توان از سایبان استفاده کرد. علاوه بر این نکاتی وجود دارد که هنگام نصب کولر گازی در بالکن باید به آنها توجه کرد:

  • اگر برای توجه به طراحی ساختمان و فضا مجبور به نصب دستگاه در لبه پنجره هستید، باید از لرزشگیر مناسب استفاده کنید تا صدا را به حداقل برسانید.
  • اگر قصد نصب کولر گازی بیرونی را در بالکن دارید به هیچ وجه نباید آن را به نرده ها بچسبانید زیرا لرزش آن بسیار آزاردهنده خواهد بود.
  • همانطور که گفته شد نصب کولر گازی در بالکن مشکلی ندارد، مشروط بر اینکه در جایی نصب شود که جریان هوا باشد و در جلوی پنل بیرونی حداقل 2 تا 3 متر فضا وجود داشته باشد.
  • اگر طول لوله ها کمتر از 4 متر باشد خنک سازی به خوبی انجام نمی شود.

نکات نصب کولر گازی

برای نصب کولر گازی رعایت نکات مهمی ضروری است تا کولر گازی از نظر کارایی و ایمنی ایمن باشد. البته برخی از این نکات به شرایط بستگی دارد و نمی توان آنها را به عنوان قوانینی برای نصب کولر گازی در نظر گرفت، اما به طور کلی می تواند به بهبود نتیجه کمک کند.

استفاده از اکسیژن در تمیز کردن داخل لوله سیکل مبرد می تواند باعث انفجار و آتش سوزی شود. پس از اتمام نصب کولر گازی و همچنین لوله کشی، حتماً مجدداً اتصالات را بررسی کنید تا از نشتی مطمئن شوید. محل انتخاب شده برای نصب کولر گازی نباید در مسیر برق تعبیه شده ساختمان باشد زیرا باعث قطع برق و حوادث خطرناک پس از آن می شود. دیوار محل نصب کولر گازی نباید خیس و مرطوب باشد زیرا ممکن است به دلیل نشت آب از لوله کشی ساختمان باشد که پس از مدتی ممکن است باعث ضعیف شدن دیوار و فروریختن آن شود. خروجی یا ورودی کولر گازی به هیچ وجه نباید مسدود شود.

هنگام نصب کولر گازی در بالکن یا هر فضای باز دیگری مراقب باشید که خروجی یکی از واحدها هرگز در ورودی یونیت جانبی نباشد. یونیت خارجی تحت هیچ شرایطی نباید در فضای پوشیده از برف نصب شود. محل قرارگیری دستگاه خروجی هرگز نباید به وسایل گرمایشی یا دودکش نزدیک باشد. اگر دستگاه داخلی در محل نامناسب نصب شود و تراز نباشد باعث تخلیه نامناسب آب و چکیدن آب در محیط می شود.

خلاصه نصب کولر گازی در بالکن

همانطور که در این مقاله بحث شد، نصب کولر گازی در بالکن یا هر فضای بیرونی دیگری مستلزم رعایت نکات مربوط به محل مناسب کندانسور کولر گازی است. رعایت این نکات سه فایده دارد. اول اینکه وقتی کولر گازی کار می کند صدای زیادی ایجاد نمی کند. ثانیا کارایی، عملکرد، سرمایش و گرمایش کولر گازی افزایش می یابد و ثالثاً زمان سرویس و تعمیر دستگاه در بازه های زمانی بیشتری انجام می شود.

البته اگر نصاب آموزش کولر گازی در موسسات فنی و حرفه ای و زیر نظر اساتید مجرب و در کارگاه های مجهز صفر تا صد نصب کولر گازی را به صورت عملی دیده باشد، نگرانی بابت رعایت این نکات وجود نخواهد داشت. یکی از این آموزشگاه ها که سابقه طولانی در تربیت کارآموز دارد، آموزشگاه فنی سازان است. این آموزشگاه با برگزاری دوره های آموزشی نصب و تعمیر کولر گازی کارآموزان زیادی را روانه بازار کرده است. آموزش های این موسسه کاملا کاربردی بوده و کلاس ها در کارگاه های مجهز و حضوری برگزار می شود.

 

منبع:

https://serviskaran.ir/services/%d9%86%d8%b5%d8%a8-%da%a9%d9%88%d9%84%d8%b1-%da%af%d8%a7%d8%b2%db%8c/




می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: